Castellano

Vota  FELIPE HURTADO  -   Eleccions al Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana  --   Dimarts, 26 de juny de 2007,    des de les 8 del matí a les 8 de la vesprada   --  Vota FELIPE HURTADO

Qui somTrípticPrograma generalPrograma per seccionsPreguntes al candidatReclamacions ...Sabies que ....Com votar

.

Lectures importants

inici

Clínica     Social     Educativa     Laboral     Transversal

 

PROGRAMA SECCIÓ PSICOLOGIA EDUCATIVA

1 . ACTIVITAT PROFESSIONAL

2 . LEGISLACIÓ AUTONÒMICA, ESTATAL I EUROPEA

3 . RELACIONS INSTITUCIONALS

4 . FORMACIÓ I INVESTIGACIÓ

 

 

PROGRAMA SECCIÓ PSICOLOGIA EDUCATIVA

 Recuperar el perfil de Psicòleg Educatiu, desdibuixat en els últims anys pel fracàs en la defensa del mateix, davant l’aparició de professions noves com la de psicopedagogia

 Equiparar en presència, definició i prestigi a altres perfils professionals.

 

1 . ACTIVITAT PROFESSIONAL

1.1. Actualització de la guia de professionals fent-la accessible tant per als col·legiats com per a aquelles persones que demandin a atenció psicopedagògica en matèria d’orientació terapèutica (reeducadora, compensatòria), atenció a la diversitat , assessorament vocacional, suport familiar, …

1.2. Foment de la col·legiació entre els professionals d’aquesta secció que per diversos motius mai han estat col·legiats o es van donar de baixa al no respondre el Col·legi a les seves expectatives laborals i/o professionals.

1.3. Desenvolupament de Comissions operatives que cobreixin les necessitats detectades en els col·legiats, de caràcter permanent i altres de caràcter temporal, per exemple:

• Comissió per al Desenvolupament de Protocols Homologats d’actuació davant NEE.

• Comissió de Formació i Orientació Laboral per al suport de l'autoocupació del Psicòleg/a escolar, atès que és un viver d’ocupació important.

• Comissió per a l’elaboració de la Guia de Bones Pràctiques en Psicologia Escolar.

1.4. Suport continuat i assessorament ràpid davant les diferents i freqüents qüestions deontològiques i ètiques que solen plantejar-se en la pràctica diària entre els diferents elements del sistema educatiu: l’equip docent, l’alumnat i els pares.

1.5. Ampliació de recursos bibliogràfics i psicomètrics i lliure accés per als col·legiats.

1.6. Recolzo en el procés d’homologació de Gabinets Psicopedagògics Municipals: tràmits, projecte, i intermediació enfront d’Inspecció Educativa.

1.7. Preparació i capacitació de nous perfils professionals del psicòleg educatiu: en programes d’iniciació professional (PIP), atenció primerenca, programes de foment d'ocupació i tallers de formació i inserció laboral (TFLS).

1.8. Desenvolupament de noves àrees professionals relacionades amb el dispositiu d’Avaluació, Reconeixement i Acreditació de competències adquirides a través de processos no formals i informals de formació: experts en orientació i experts en avaluació (determinació de funcions, formació de professionals, assegurar la qualitat…).

1.9. Coordinació amb altres serveis socials, assistencials i pedagògics per a millorar la prestació de serveis a la comunitat sense duplicar les intervencions i optimitzant els recursos.

 

2 . LEGISLACIÓ AUTONÒMICA, ESTATAL I EUROPEA

2.1. Actualització permanent i accessible a totes/us els col·legiats a través de la pàgina web i d’enllaços d’interès.

2.2. Intensificar la participació juntament amb la Universitat en l’elaboració del perfil professional per a la determinació dels plans d’estudi en el procés de Convergència Europea (Espai Europeu d’Ensenyament Superior, de Bolonya).

  

3 . RELACIONS INSTITUCIONALS

3.1. Amb la Conselleria de Cultura, Educació i Esport

• Participació del Col·legi en l’estudi de la legislació en matèria d’educació: ordres i decrets.

• Consensuar amb les diferents institucions implicades, les condicions laborals dels professionals depenents de diferents procedències: col·legis públics, subvencionats, privats.

• Promoure l'increment de la plantilla de psicòlogues/us en l'àmbit escolar: disminuir ràtio d'alumnes per psicòlogues i psicòlegs .

3.2. Conselleria d'Empresa, Universitat i Ciència

• Participació en l'estudi del desenvolupament dels nous plans d'estudi (Convergència Europea)

3.3. Amb Ajuntaments i Diputacions

• Promoure el procés d'homologació de tots els gabinets psicopedagògics municipals

• Col·laboració i estudi d'aquells plans i decrets que afectin a l'acompliment professional del psicòleg/a educatiu/a

• . Col·laboració en els nous plans d'estudi i competències professionals dels estudiants de grau i postgrau i preparació dels consegüents programes de pràctiques.

• Determinació juntament amb els departaments dels requisits que ha de complir una entitat per a poder autoritzar el Programa de Pràcticums , amb la finalitat de garantir una formació de qualitat dels nous professionals psicòlogues/us educatives/us.

3.4. Amb les Conselleries de Sanitat , Economia i Hisenda i Ocupació

• Increment del nombre de psicòlegs en el disseny dels projectes d'intervenció educativa en estimulació primerenca, programes d'iniciació professional, tallers de formació, d'ocupació per a discapacitats, etc.

 

4 . FORMACIÓ I INVESTIGACIÓ

4.1. Detecció de les principals àrees d'interès per a la formació del psicòleg escolar a través d'enquestes dirigides a professionals

4.2. Potenciar jornades de debat i consens, congressos, etc. entre professionals de diferents Institucions (psicòlegs privats/escolars/SPES).

4.3. Facilitar la formació becada a psicòlogues aturades i psicólegs aturats.

4.4. Coordinació amb les diferents administracions per al reconeixement i validació curricular de les activitats formatives

4.5. Elaboració de Guia de Bones Pràctiques del Psicòleg/a Escolar.

4.6. Fomentar la investigació i les publicacions a través d'una secció específica que assessori sobre orientació en investigació educativa.

 

 

Una aposta pel que ens uneix

Un vot per la renovació

   candidatura.hurtado@gmail.com

Pots visitar el nostre blog: http://candidatura-hurtado.blogspot.com

 Eleccions al Col·legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana.   Dimarts, 26 de juny 2007.